Aktuellt

Biblio/poesiterapi som metod för personlig och professionell utveckling

Ny kurs!

Biblio/poesiterapi som metod för personlig och professionell utveckling är en ny nordisk kompetensutvecklande metodkurs om biblioterapi. Kursen lämpar sig både för de som är intresserade av biblioterapi utan att ha så mycket tidigare erfarenhet och för dem som gått vår kurs Det biblioterapeutiska arbetssättet eller liknande och vill fördjupa sina kunskaper.

Närmare information om kursen och anmälan

Läs en tidning
om biblioterapi
gratis på webben!

tidningenbiblioterapi.jpg

Tidningen Biblioterapi -

en nordisk specialutgåva på svenska.

Samtal om biblioterapi

Håkan Mattsson från Föreningen för biblioterapi i Sverige intervjuar Maria Bom om skrivandets kraft och möjligheter med anledning av hennes bok "Skriva sig fri. Biblioterapi i praktiken".

Se intervjun i videofönstret här på hemsidan  eller på YouTube

Föreningen på YouTube!

Sofie Samuelsson från föreningens styrelse har bjudit in Nina Ström för att prata om Ninas nya bok Läs dig själv: om biblioterapi, läsmotivation och livsmening (2021, Btj). Samtalet genomfördes på St Pauls Bok- och Pappershandel i november -21.

Vår Youtube-kanal hittar du HÄR!